Gebelik Takibi

Gebelik kadın hayatında çok özel bir dönemdir. Bu süreçte anne adayının vücudunda bir takım değişiklikler olmaktadır.  Amaç anne karnında hızla büyüyen bebeğin ve annenin metabolik ihtiyaçlarının karşılanması ve doğuma hazırlıktır.

Gebelikte anne adayında ne gibi değişimler olmaktadır?

Gebeliğe annenin uyumu (maternal adaptation to pregnancy) olarak basitçe tanımlanabilen bu fizyolojik değişimler hemen her organ sisteminde gözlenmektedir. Kalp, damar ve dolaşım sistemi, böbrekler, akciğerler, hormonal sistem bunların başında gelir.

• Kalp atımı hızı ve pompaladığı kan miktarı (atım başına) gebelikte artar. Sistemik damarların direnci düşer.
  • Kan yapımı artar. Damarlarımızda dolaşan kanın iki temel bileşeni vardır. Şekilli elemanlar (eritrosit, lökosit ve trombositler) ile plazma yani sıvı kısmı. Hamilelikte plazma kısmındaki artış şekilli elemanların artışından daha fazladır. Bu sebeple gebelikte dilüsyonel dediğimiz fizyolojik bir anemi (kansızlık) görülür. Yani kan yapımında bir azlık yoktur, hemoglobini taşıyan eritrositlerinde dahil olduğu şekilli elemanlar artık daha fazla bir miktarda bir sıvı içinde taşınmaktadır. Bu nedenle hemoglobin değeri 11g/dL alt sınır alınır gebelikte. Fizyolojik aneminin alt sınırı budur. Şayet 11g/dL den düşük değerler var ise bu fizyolojik değişim sınırları içinde kabul edilemez ve tedavi edilmesi gerekir demir desteği verilerek.

Bir sorunuz mu var?

Doktora Danış

Konu başlıkları

Kategoriler

Kısırlık Tedavisi

Tüp Bebek Tedavisi

Laparoskopi

Sitede yayınlanan bilgiler tedavi yerine geçmemektedir, size özel teşhis ve tedavi için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

@2021 IVFWEB